5 Tips om stormschade te voorkomen

5 Tips om stormschade te voorkomen

Na storm ‘Corrie’ van eind januari staan de volgende twee stormen van 2022 al voor de deur: ‘Dudley’ en ‘Eunice’. Vanaf woensdagavond 16 februari zullen ze over ons land trekken en inmiddels is voor het hele land al code geel afgegeven. Beide stormen kunnen zorgen voor zware windstoten en het beloven twee zeer onstuimige dagen. Storm Corrie heeft al veel schade in Nederland veroorzaakt en ook bij Dudley en Eunice kan er door de windstoten schade aan gebouwen ontstaan. Daarnaast is de kans groot dat er takken afbreken en bomen omwaaien.

Je kunt stormschade niet altijd voorkomen, maar wel beperken als je de juiste voorzorgsmaatregelen treft. Wij geven je er 5! 

Overlast en gevaar bij zwaar weer kunnen beperkt worden door het nemen van een aantal simpele maatregelen:

  1. Sluit ramen en deuren of zet ze op de stormstand;
  2. Controleer je woning op loszittende delen. Denk hierbij aan dakpannen, dakleer en luifels. Verstevig, eventueel tijdelijk, de kwetsbare delen van je woning; 
  3. Zet tuinmeubelen, terrasstoelen en terrasverwarmers binnen, klap parasols in en haal zonweringen op; 
  4. Zet je auto op een veilige plaats, het liefst binnen of overdekt; 
  5. Verwijder overhangende boomtakken. 

Ontstaat er schade door de storm? Beoordeel dan hoe groot de schade is. Is er sprake van acuut gevaar? Bel dan de brandweer via 112. Zij kunnen zorgen voor veiligheidsmaatregelen wanneer bijvoorbeeld een gebouw op instorten staat, of eventueel andere bedrijven inschakelen om meer schade te voorkomen.

Kleinere schades kun je soms zelf repareren of eventueel noodmaatregelen treffen. Heb je schade? Vergeet deze ook niet te melden bij ons, om eventueel schade te kunnen claimen op je verzekering. Meld je schade via 0252 422 823 of info@faasassurantien.nl 

Terug naar overzicht

Klanten aan het woord

Sterke betrokkenheid en persoonlijk meedenken

Sterke betrokkenheid en persoonlijk meedenken

Enige tijd geleden waren wij voor onze groeiende bedrijven op zoek naar een nieuw verzekeringsadvieskantoor. Eentje waar persoonlijk contact, advies en service nog steeds hoog in het vaandel staat. Dat vonden wij bij Faas Assurantiën. De sterke betrokkenheid en het persoonlijke meedenken van het team van Faas Assurantiën geeft ons 100% geruststelling en vertrouwen.

Het kantoor waar we hiervoor zaten, werd steeds groter en onpersoonlijker. Wij kenden niemand meer en niemand kende ons meer. Personeel wist niet wat er speelde bij ons waardoor ze niet meer konden meedenken.

Lees meer

Zaken doen met mensen, niet met een callcenter

Zaken doen met mensen, niet met een callcenter

Omdat ons vorige verzekeringskantoor het gevoel gaf dat wij een ‘nummer’ waren i.p.v. een klant hebben wij aan Faas Assurantiën gevraagd om ons verzekeringspakket door te lichten.

Door onze groei was het onduidelijk geworden welke verzekeringen er waren afgesloten, tegen welke voorwaarden en bij welke verzekeraar. Faas Assurantiën heeft alles voor ons uitgezocht, eerlijk en duidelijk advies gegeven en vervolgens een nieuw overzichtelijk pakket samengesteld.
Lees meer