Vanaf 1 juli kun je met een WA-dekking een aanrijdingsschade ook melden bij je eigen verzekeraar

Vanaf 1 juli kun je met een WA-dekking een aanrijdingsschade ook melden bij je eigen verzekeraar

Vanaf 1 juli gaat er het een en ander veranderen in verzekeringsland. Vanaf dat moment kun je als automobilist met enkel een WA-verzekering, een aanrijdingsschade direct melden bij je eigen verzekeraar. Dit is vastgelegd in de  afspraken Direct Schadeafhandeling (DSA).

Heeft iemand anders een aanrijdingsschade veroorzaakt aan jouw auto en heb jij enkel een WA-verzekering zonder aanvullende dekkingen? Dan moet je deze schade nu nog verhalen op de veroorzaker of diens verzekeraar. Het verhalen van schade kan veel tijd kosten maar moet met de komst van DSA een stuk eenvoudiger worden.

Vanaf 1 juli beoordeelt jouw eigen verzekeraar of de tegenpartij aansprakelijk is voor de veroorzaakte schade Wanneer dit zo is, dan zal jouw verzekeraar de schade met jou afhandelen om deze vervolgens te verhalen op de tegenpartij.

DSA is er alleen voor autoschades en je kunt er geen gebruik van maken wanneer onduidelijk is wie aansprakelijk is voor de ontstane schade . Daarnaast is het niet mogelijk om gebruik te maken van DSA wanneer er naast materiële schade ook letselschade is, of eventueel zelfs een overlijden.

Een aanvullende rechtsbijstand blijft belangrijk
Een aanvullende verzekering voor rechtsbijstand blijft dus ook voor WA-verzekeringen een goede aanvullende dekking. Zeker wanneer er onduidelijkheden zijn over de oorzaak of wanneer er naast materiële schade ook andere vormen van schades geclaimd moeten worden. Denk bijvoorbeeld aan letselschade.

Uiteraard komen wij bij schade voor onze klanten ook voor hun belangen op. Wil je meer weten over je autoverzekering of een andere verzekering? Neem dan gerust contact met ons op! ! Wij staan voor je klaar!

Terug naar overzicht

Klanten aan het woord

Sterke betrokkenheid en persoonlijk meedenken

Sterke betrokkenheid en persoonlijk meedenken

Enige tijd geleden waren wij voor onze groeiende bedrijven op zoek naar een nieuw verzekeringsadvieskantoor. Eentje waar persoonlijk contact, advies en service nog steeds hoog in het vaandel staat. Dat vonden wij bij Faas Assurantiën. De sterke betrokkenheid en het persoonlijke meedenken van het team van Faas Assurantiën geeft ons 100% geruststelling en vertrouwen.

Het kantoor waar we hiervoor zaten, werd steeds groter en onpersoonlijker. Wij kenden niemand meer en niemand kende ons meer. Personeel wist niet wat er speelde bij ons waardoor ze niet meer konden meedenken.

Lees meer

Zaken doen met mensen, niet met een callcenter

Zaken doen met mensen, niet met een callcenter

Omdat ons vorige verzekeringskantoor het gevoel gaf dat wij een ‘nummer’ waren i.p.v. een klant hebben wij aan Faas Assurantiën gevraagd om ons verzekeringspakket door te lichten.

Door onze groei was het onduidelijk geworden welke verzekeringen er waren afgesloten, tegen welke voorwaarden en bij welke verzekeraar. Faas Assurantiën heeft alles voor ons uitgezocht, eerlijk en duidelijk advies gegeven en vervolgens een nieuw overzichtelijk pakket samengesteld.
Lees meer