Waarom een reisverzekering met medische kosten als je een zorgverzekering hebt?

Waarom een reisverzekering met medische kosten als je een zorgverzekering hebt?

Voorzichtig krijgen steeds meer buitenlandse bestemmingen een positief reisadvies en wordt reizen weer beperkt mogelijk. Met de zomervakantie in aantocht is het voor veel mensen een fijne gedachte dat de gewenste vakantie in het buitenland mogelijk toch door kan gaan.

Tijdens een vakantie kan een reisverzekering je een hoop zorgen voorkomen. Een reisverzekering, (zowel kort- als doorlopend) kan bestaan uit verschillende modules die je naar wens kunt afstemmen op jouw eigen situatie. Denk hierbij aan bijvoorbeeld dekking voor wintersport, avontuurlijke sporten, automobilistenhulp of medische kosten. Vooral de laatste module is een module waarbij vaak de vraag wordt gesteld: ‘heb ik die wel nodig, ik heb toch een zorgverzekering?’.

Zorg in het buitenland
Een Nederlandse basis zorgverzekering biedt je inderdaad de garantie dat je overal in de wereld recht hebt op spoedeisende zorg, dus ook tijdens je vakantie. Maar let op! Je zorgverzekeraar gaat hierbij uit van zorgkosten op basis van het Nederlandse tarief. Oftewel; zij vergoeden de kosten van een behandeling maximaal tot het bedrag dat deze zorg in Nederland kost.

Zijn de kosten hoger? Dan komen die kosten voor jouw rekening.

Zorgverzekering met buitenland dekking
Steeds meer zorgverzekeraars bieden je de mogelijkheid om te kiezen voor aanvullende dekkingen voor zorg in het buitenland. Echter beperken veel zorgverzekeraars de zorgkosten die gemaakt worden buiten Europa en kun je je zorgverzekering veelal tussentijds niet wijzigen.

Daarnaast dekken niet alle verzekeraars de extra kosten die gemaakt worden wanneer je zorg nodig hebt. Denk hierbij aan repatriëring naar huis of kosten die gemaakt moeten worden wanneer jij (en familieleden) langer in het buitenland moeten verblijven.

Reisverzekering met medische kosten
In tegenstelling tot een zorgverzekering, biedt een reisverzekering met medische kosten wel dekking voor extra kosten bij noodzakelijke zorg, zoals verblijfskosten en de kosten voor repatriëring.

Een reisverzekeraar kent tevens een uitgebreidere dekking voor noodzakelijke zorgkosten en veelal heb je de mogelijkheid om het eigen risico van je zorgverzekering te declareren.

Noodzakelijke zorg nodig? Bel de alarmcentrale!
Ben je in het buitenland en heb je noodzakelijke zorg nodig? Neem dan contact op met de alarmcentrale van je zorg- of reisverzekeraar. Je vindt dit telefoonnummer op je polisblad of verzekeringspas. Zo voorkom je dat je zonder het te weten wordt doorgestuurd naar een dure privékliniek waarvoor je verzekering geen dekking biedt.

Je hoeft overigens niet beide verzekeraars te bellen. De alarmcentrale die je als eerste belt regelt direct de benodigde hulpverlening, afhandeling van kosten en de alarmcentrale is 24/7 bereikbaar. Verzekeraars hebben afgesproken dat zij onderling de afhandeling van de kosten regelen, zo heb jij maar 1 aanspreekpunt.

Reisverzekering nodig? 
Ga je binnenkort op reis en moet je nog een reisverzekering afsluiten?  Neem dan gerust contact met ons op! Wij werken met verschillende verzekeraars samen en beschikken over een breed aanbod aan zowel reis- als annuleringsverzekeringen.

 

Terug naar overzicht

Klanten aan het woord

Sterke betrokkenheid en persoonlijk meedenken

Sterke betrokkenheid en persoonlijk meedenken

Enige tijd geleden waren wij voor onze groeiende bedrijven op zoek naar een nieuw verzekeringsadvieskantoor. Eentje waar persoonlijk contact, advies en service nog steeds hoog in het vaandel staat. Dat vonden wij bij Faas Assurantiën. De sterke betrokkenheid en het persoonlijke meedenken van het team van Faas Assurantiën geeft ons 100% geruststelling en vertrouwen.

Het kantoor waar we hiervoor zaten, werd steeds groter en onpersoonlijker. Wij kenden niemand meer en niemand kende ons meer. Personeel wist niet wat er speelde bij ons waardoor ze niet meer konden meedenken.

Lees meer

Zaken doen met mensen, niet met een callcenter

Zaken doen met mensen, niet met een callcenter

Omdat ons vorige verzekeringskantoor het gevoel gaf dat wij een ‘nummer’ waren i.p.v. een klant hebben wij aan Faas Assurantiën gevraagd om ons verzekeringspakket door te lichten.

Door onze groei was het onduidelijk geworden welke verzekeringen er waren afgesloten, tegen welke voorwaarden en bij welke verzekeraar. Faas Assurantiën heeft alles voor ons uitgezocht, eerlijk en duidelijk advies gegeven en vervolgens een nieuw overzichtelijk pakket samengesteld.
Lees meer